söndag 25 mars 2012

Nedräkningen har börjat

Nu är det visst inte mer än nio dagar kvar. Lilla jag kommer alltså vara i Australien om tio dagar. Helt sinnessjukt!!
I dagarna har jag fått hem min ryggsäck. Det blev ingen cool vandringssäck utan en lite mer backpackerbetonad halv-variant. Base camp duffel bag heter den och är från the north face. Vi har också bokat våra fem första vandrarhemsnätter. Elephant Backpackers har fått äran att hysa oss. Valet att bo där har främst att göra med det billiga priset men jag är beredd på att få vad jag har betalat för så det kommer nog gå bra. Tänker att det är lika bra att acklimatisera sig till mögliga väggar, fläckiga lakan och kackerlackor på en gång. Det är ju ändå så det kommer bli sen när reskassan tryter. Fram till avfärden är det mycket som ska hinnas med i vanlig ordning. Ikväll blir det bio med Ellen. Vi ska se the Hunger Games som jag har stora förväntningar på efter att ha läst boken. Hoppas den är lika bra. Nästa vecka drar igång med ett veterinärbesök imorn. Sen blir det jobb, födelsedagsfirande, shopping, mer födelsedagsfirande, begravning, packande och kanske en liten utgång på det.

1 kommentar:

  1. Pst! Tycker att det är dags att byta bloggdesign och beskrivning ;)

    Det är sjukt att du åker iväg så snart! Men det lär ju bli awesome :D Sorligt att säga hejdå igen bara, men vi ses ju snart igen (för tiden går ju bara fortare och fortare?!)

    Kramiis

    SvaraRadera