måndag 10 november 2014

Banos

Söndag 9/11 kl. 14.30

Ecuadors äventyrshuvudstad var en succé. Sov där i tre nätter och hade därmed två hela dagar att äventyra på. Första dagen var det canyoning som gällde. Det går ut på att på olika sätt ta sig fram längs en flod som är omgiven av höga klippväggar. Vi var utrustade med våtdräkt, flytväst och hjälm och fick klättra, simma, ziplina, abselia och ibland helt enkelt hoppa ner för vattenfallen. Jag hade galet roligt och det var kul att få känna lite adrenalin i kroppen igen. Ska försöka lägga upp lite bilder här sen. 

Som alla äventyrshuvudstäder har Banos ett ganska bra uteliv. Det måste vi ju såklart också prova så på fredagskvällen packade hela gänget in sig på ett lastbilsflak och åkte in till stan. Det var första riktiga utekvällen för mig i Sydamerika och en riktigt lyckad en. Massor av dans och färgglada drinkar.  Alla är överens om att det var en svårslagen kväll. 

På lördagen tog vi sovmorgon och vaknade till doften av nygräddade pannkakor. Det var allas vår favoritchaufför Kyle som hade gått upp tidigt och stökat i köket. Precis vad vi behövde! När vi vaknat till någorlunda begav vi oss in till Banos igen på upptäcktsfärd. Bland annat åkte vi upp till toppen av ett berg där utsikten var helt makalös. Dom som kände sig modiga hoppar sedan från en bro. Innan vi gick dit hade jag bestämt mig för att göra det men sen när jag väl stod där på bron klarade jag det inte. Det är inte ett riktigt bungy jump utan ett ganska stumt rep som man liksom swingar ut och sen in under bron i. Ska lägga upp bilder på när dom andra gör det sen. 

Nu sitter vi på Didingo igen. Ännu en lång dag på vägarna. Den här gången med siktet inställt på Cuenca. Jag fördriver tiden med att gå igenom bilder, lyssna på musik och titta på utsikten. Det här landet är så fantastiskt vackert! Höga berg precis överallt och jättevacker natur.

Idag är det den nionde november. Helt sjukt att det är november över huvud taget och ännu sjukare att jag redan har varit här i en månad. Tala om att tiden går fort när man har roligt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar