lördag 15 november 2014

Mancora

Onsdag 12/11 kl 16.00

Mancora är en jättemysigt liten strandstad. Ganska turistig men med en go stämning. Att vi har havsutsikt från tältet och pool på campingen skdar ju inte heller. Dom flesta andra gick upp tidigt imorse för att åka till en strand i närheten där man kan snorkla med sköldpaddor. Jag kände dock att jag uppfyllde min månatliga dos av både snorkling och sköldpaddor på galapagos så stannade hemma. Gick en två timmars power walk längs stranden istället. Ibland är det skönt att ha lite tid att bara vara själv och idag var en sån dag. Väldigt skönt att få röra lite på benen också efter många långa dagar på vägarna. 

När folket kom tillbaka gick jag och resten av min matlagningsgrupp till marknaden. Imorgon är det vår tur att stå  för maten. Har alltid gillat marknader och det är extra kul när man faktiskt har anledning att köpa massa grejer. 

Resten av dagen har vi bara slappat på stranden. Vattnet är behagligt, och det finns kokosnötsdrinkar och gott om surfkillar att spana på så vi klagar inte.

Lägger upp lite suddiga mobilbilder från dagen:  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar