fredag 27 februari 2015

Palomino

Det är jättekul att ha återförenats med min kära Emma igen. Hon och jag funkar så bra ihop och har massa skoj tillsammans. Hon har rest tillsammans med irländska Laura här i Colombia så nu är det vi tre som äventyrar tillsammans. Efter Santa Marta åkte vi till en liten supermysig lodge mitt i djungeln. Stället var hur avslappnat som helst. Ägarna är sex kanadensiska killar som tröttnat på sina vanliga liv och bestämt sig för att bygga upp ett ställe från skratch i den colombianska djungeln. 20 minuters gångväg till en oändlig och helt tom karibisk strand och massor av fina vattenfall och grejer i närheten. Vi trivdes hur bra som helst och hade gärna stannat längre. Men det gick inte för färden fortsatte hit till Palomino. Det är ett  litet strandsamhälle, som gjort för att bara chilla på stranden om dagarna och dricka cocktails om kvällarna. Det är precis vad vi har gjort också. Igår hyrde vi även varsin  gigantisk  badring (egentligen en innerslang till ett traktordäck) och tog motorscykeltaxis några kilometer upp för floden. Sen var det bara att slå sig ner i sin badring och glida ner för floden. Väldigt avslappnande och härligt. Tills jag plötsligt inser att jag befinner mig typ två meter ifrån en kayman som solade sig vid strandkanten. Såg ju massor av kaymaner i Pantanal och vet att dom inte är farliga men det är lite annorlunda när man är så nära och dessutom i vattnet. Men självklart attackerade den inte och vi klarade oss helskinnade undan set hela. 
Idag är sista kvällen här och imorgon åker vi vidare upp i bergen till samhället Minca. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar