onsdag 4 februari 2015

Bonito

Igår var snorklade jag i Rio Prata strax utanför Bonito. Det var en av de coolare sakerna jag gjort på den här resan. Vattnet var kristallklart och det var så fridfullt att bara följa med strömmen och glida nedför floden. Eftersom det inte var saltvatten såg jag massor med fiskar som jag aldrig sett förut. Plus lite krabbor och en jätteutter. Ganska ofta är det dom små sakerna som man inte förväntar sig så mycket av som visar sig bli dom riktiga  höjdpunkterna på resan. 

Idag har vi varit och tittat på en grotta med en blå sjö i. Den var tvärtemot ingenting som jag kommer rekommendera någon annan att se.

Imorgon far vi vidare in i djungeln. Det är till Pantanal vi ska och där tror jag inte att det finns så mycket internet. Så det kommer återigen bli tyst här på bloggen i några dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar