lördag 24 januari 2015

Nästan framme!

Fredag 23/1 kl 19.30

Nu börjar till och med jag tröttna på långa dagar på ändlösa vägar. Idag har varit den längsta kördagen hittills. Vi gav oss av klockan sju imorse och ännu har vi ett par timmar kvar till målet. Men belöningen som väntar är Buenos Aires och enligt alla rykten ska staden vara värt besväret. 

Vi hade dock en liten paus från det eviga resandet i Puerto Madryn. En kuststad med en helt enorm strand. Vi hade extremt tur med vädret för solen strålade och en svag bris såg till att det inte blev allt för hett. Tror bestämt att alla invånare i hela staden tog tillfället i akt att sola och bada för har aldrig sett en så fullpackad strand i hela mitt liv. Spenderade i stort sett hela dagen där. Så skönt med lite strandhäng efter kalla Patagonien och lyckades till och med med konststycket att inte bränna mig alls. Mycket nöjd med det!

Dagen efter var det återigen molnigt och blåsigt igen. Jag gick en långpromenad längs stranden för mig själv innan vi skulle åka och då var det betydligt mer plats. 
      Några tappra fotgängare vågade sig     
      ut. 

     Havet ser inte alls lika inbjudande ut 
     som dagen innan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar