fredag 16 januari 2015

Gott nytt år!

Lördag 3/1 kl. 10.00

Naturen här är fortfarande något av det vackraste jag sett. De blåa sjöarna och de snötäckta bergstopparna är verkligen något alldeles extra. Bristen på civilisation är ganska påtaglig. Vi har skumpat fram på gropiga grusvägen de senaste dagarna, det kommer inte finnas några ordentliga affärer förr än vi kommer till Ushuaiha och jag har inte sett mitt ansikte i en ordentlig spegel sen i julas. Men allt det är saker man för leva med när man är på äventyr. 

Årets nyår var annorlunda än alla andra nyår jag firat så här långt. Vi hyrde två stugor med 16 sängar i varje långt ut i den chilenska vildmarken. Inte en människa inom flera mils radie och massa argentinskt vin. Det kanske inte låter så kul men jag gillade det verkligen. Anledningen till att vi var där ute är att Futeleufufloden anses vara en av världens bästa att göra white water rafting i. Jag var dock inte ett dugg frestad av iskallt vatten och massiva vågor, tills jag hade druckit ett par glas vin på nyårsafton. Då verkade det som världens bästa idé så jag skrev upp mitt namn. Ångrade det bittert när jag vaknade upp dagen efter men då var det redan försent. Det visade sig dock vara hur kul som helst och eventuellt världens effektivaste sett att bota en bakfylla. Vattnet i floden är nästan overkligt blått och hur klart som helst. Det är även ganska strömt så det var inte utan att jag fruktade för livet när forsarna var som värst. Men jag klarade mig från att falla ur flotten och utan förfrysningsskador. Och kul var det också!

Igår tittade vi på en glaciär och idag är vi återigen på väg mot gränsen för att ta oss tillbaka till Argentina. Det är ett väldigt flängande fram och tillbaka mellan länderna nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar