tisdag 30 december 2014

Bariloche

Får bli ett snabbt inlägg idag för det är stöddig idag och det är meningen att jag ska hjälpa till. Vi har spenderat mellandagarna i Bariloche och haft det hur bra som helst. Äntligen är vi i Patagonien. Det märks på de kalla nätterna och det sjukt vackra landskapet. Här har vi paddlat kanot och vandrat upp till en utkikspunkt med fantastiska vyer. Den här regionen kallas the lake district och jag förstår varför. Det finns hur många klarblåa sjöar som helst att beundra. Landskapet påminner mig väldigt mycket om Nya Zeeland. Och det är verkligen i get dåligt betyg. 

Imorgon är det nyårsafton och vi ska försöka ta oss tillbaka in i Chile för att fira där. Det är bara att hoppas att gränskontrollen går aningens fortare än förra gången. 
Från och med nu ger vi oss in i den riktiga vildmarken. Förväntar mig inte speciellt mycket tillgång till internet så det kommer nog vara ganska tyst här på bloggen. Återkommer när jag är i civiliserade trakter igen. 

Gott nytt år på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar