lördag 11 augusti 2012

Bali airport

Kan inte fatta att jag precis kollade väderrapporten för Uppsala. Ska ju tydligen vara tillbaka där på onsdag. Hur sjukt? Känns helt ärligt ganska surrealistiskt att jag bara har några dagar kvar av resan och att jag ska vara tillbaka i min egen säng i flickrummet väldigt snart. Är inte så entusiastisk dock. Klart att det ska bli skönt art komma hem och träffa alla saknade. Men vill köpa vårrullar i gatustånd, duscha i kallvatten och förklara för varenda människa jag möter varför jag är singel ett tag till. Tycker det är ganska roligt. Asien har varit väldigt intressant så här långt och det blir definitivt ett återbesök för mig snart. Finns så sjukt mycket att se här.

Jag sitter på Balis flygplats och skriver. Indonesien fortsätter att leverera långt bättre internet än Australien och nya Zeeland nånsin hade. Flyget mot kuala lumpur går om en och en halv timme. Jag har varit här löjligt länge redan eftersom jag inte ville chansa med den hektiska trafiken här på ön och tog en buss tidigare än jag egentligen behövde. Underhåller mig med att äta så länge.

I början av Tinas och min backpacker-karriär fick vi rådet att unna oss en massage en gång i månaden för att inte slita ut oss med allt bärande av väskor. Vi skrattade bara åt det eftersom det var så oprioriterat i våra tighta budgetar som det bara kan bli. Här är dock prissituationen lite annorlunda så imorse tyckte jag att det var dags. En timmes helkroppsmassage för 50kr var definitivt värt!

1 kommentar:

  1. Herregud snart gör du uppsala farligt igen! Superkul men konstigt :) Tiden har gått sjukt fort igen??!

    SvaraRadera