måndag 13 augusti 2012

Kuala lumpur

Knallade runt stan i mina coverse igår. Vet inte hur långt jag gick men fötterna protesterade en hel del mot kvällen. Vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta KL. Det är stort och bullrigt. Väldigt modernt på sina ställen och påfallande icke-modernt på andra. Trevligt att se fler lokalinvånare än turister för en gångs skull. Jag föll tyvärr för frestelsen och shoppade lite igår. Utrymmesproblemet i väskan är överhängande. Men det är rätt roligt att förhandla med försäljarna på marknaden och försöka få till ett bra pris.
Värmen, avgaserna och luftfuktigheten här är lite väl mycket om man är en lantis från Norden. På Bali kunde man i alla fall svalka av sig i havet. Tack Gud för ac säger jag bara.
Jag har aldrig i mitt liv varit så nära ekvatorn förut och blev helt fascinerad igår när jag insåg att det typ inte finns några skuggor här mitt på dagen. Solen är rakt över huvudet på en. Coolt ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar