söndag 5 augusti 2012

Gili T

Jag tror att jag har hamnat i paradiset. Ön jag är på heter Gili Trawangan. Den är putteliten, det tar ca en timme att gå runt hela ön, och motortrafik är förbjuden. Främsta anledningen till att jag är här är för att ta dykcert. Har hittills haft två dagar av teori och dyk i poolen. Har hamnat i en trevlig grupp med en rolig schweizare som instruktör så det kunde inte vara bättre. Imorn ska vi dyka på riktigt vilket jag ser fram emot massor. Min hud och mina ögon är inte överförtjusta i den överklorerade poolen.
Jag bor i en egen bungalow. Det är väldigt basic utan varmvatten och utan el hälften av tiden men för mig känns det ändå superlyxigt att ha ett helt eget utrymme. Har inte sovit ensam i ett rum på över fyra månader. Inte för att det känns så ensamt då väggarna är flätade av växter. Man hör vartenda ord som sägs utanför plus ljuden från moskén ett kvarter bort. Det är ramadan och allt så det är sällan tyst där. På morgnarna vaknar jag av att grannarnas tuppar ger hals men det stör mig inte. Jag ska ju stanna här ett bra tag så jag har till och med packat upp allt jag behöver ur väska(!!!) känns mycket bra.

Lider fortfarande lite av NZ-abstinensen men det turkosblå vattnet och solskenet håller på att bota det. Håller på att jobba upp en najs bränna tills jag kommer hem igen. Helt sjukt att det bara är en och en halv vecka kvar!!

En annan observation är att internet är snabbare här än det är på de flesta platser i Australien. Det säger ganska mycket om hur kasst det är i oz.

1 kommentar:

  1. Åh vad kul :D Jag o thor funderar på att ta dykcert. innan vi drar iväg.. får se om vi hinner/genomför det. Vore coolt att dyka, det är ju typ ett måste vid barriärrevet :) Saknar dig sötis! När du kommer hem är det umgänge som gäller (och med dina bilder + upplevelser (jag vill veta alllt haha) från resan också!!!) Puss

    SvaraRadera