måndag 13 augusti 2012

Hemmakänslor

Vet att jag brukar säga att jag inte längtar hem men satt och tänkte på min älskade vovve alldeles nyss och kom på att det gör jag visst det. Saknar ihjäl mig efter honom. Valde en bild av skönheten som bakgrundsbild till datorn men det hjälpte inte så mycket. På onsdag ska jag pussa på honom heeela dagen!
Nu när jag har börjat kommer jag på massa saker som jag saknar. De flesta kretsar kring mat. Tänk klyftpotatis med havssalt på. Tänk squashbröd med leverpastej och gurka, filmjölk, hembakta kakor, knäckebröd, kaviar. Det kanske inte blir så tokigt att komma hem ändå. Bara en sån sak som att andas sverigeluft ska bli härligt. Jag vill cykla, springa på folk jag känner på stan och vandra runt på gågatan. Framför allt vill jag slippa bära runt med allt jag äger på ryggen och ha en riktig garderob full med kläder. Vilken lyx! Sverige, here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar