torsdag 9 augusti 2012

Ubud

Har lämnat gili trawangan och tagit mig till ubud. Resan hit tog ett par långa timmar på en trång båt följd av ett par ännu längre timmar i en minibuss. Saknar gili T litegrann. Det är verkligen en jättevacker plats. Träffade många coola personligheter där också. Indoneserna är väldigt vänliga hela tiden och nyfikna på europeiska kulturer. Jag hade bland annat svenskakurs med killen som sålde grillade majskolvar varje kväll.

Som ni vet tog jag även mitt dykcert där. Två dagars dykning i poolen följt av två dagar i havet. Vattnet är kristallklart och 28 grader varmt så det finns inte mycket att klaga på. Gillade verkligen att dyka de första gångerna jag gjorde det och det blir bara roligare och roligare ju fler gånger jag gör det. Så ett nytt tillskott till min växande bucket list är att nån gång jobba på ett dykcenter i några månader och bli dive master.

Sitter på min iPod nu men lägger ändå upp några bilder åt er. Dom braiga bilderna finns på kameran så dom får ni se nån annan gång. Det är en av stränderna på gili T, soluppgången imorse och utsikten från restaurangen jag sitter på nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar