måndag 13 augusti 2012

Sista natten

Det är lika bra att jag erkänner på en gång. Jag har syndat. Försökte verkligen att stå emot frestelsen men det gick inte. Synden består av shopping. Jag har haft problem med att stänga min backpack enda sedan jag åkte hemifrån. Problemet har bara blivit värre och värre dessutom. Men nu lyckades jag övertala mig själv att jag kommer ha massor av plats över imorgon när jag kan slänga handduken och balsamen mm. Det tyckte jag befogade några inköp och sen när jag väl hade kommit igång kunde jag inte behärska mig själv. Mitt enda försvar är att shoppingen här är superb. Det finns hur många gallerior som helst. Jag har tappat räkningen på hur många jag har varit inne i idag. Och dessutom är dom ENORMA. De flesta är på sju våningar eller mer och är uppdelade i flera flyglar. Ett av dom har till och med en nöjespark i sig. Och allt detta mitt i stadskärnan. Dessutom är det bra mycket billigare än hemma. Bävar inför packningen imorgon bitti. 

Förutom att shoppa loss har jag också hunnit besöka Batu Caves idag. Grottan som är öppen för allmänheten har ett gammalt hinduiskt tempel i sig. Det var som att vara i Indien för en förmiddag. Komplett med indier och allt. Malaysia är ju annars muslimskt till största delen. Jag tyckte dock det mest intressanta med stället var alla apor. Att vara kulturell ligger inte riktigt för mig.

Sitter i sängen nu och har precis gjort mig i ordning för att gå och lägga mig. Det är sista natten på hostel för ett bra tag framöver. Det är ändå något speciellt med hostel och om jag känner mig själv rätt kommer jag säkerligen att sakna till och med det när jag sitter i mitt gråa studentrum i höst. Det är nog tur för mig att jag ska bo i korridor. Annars hade jag nog fått abstinens-besvär av att inte ha några främlingar nära inpå mig.
Jag har en lång dag framför mig imorgon. Checkar ut härifrån vis 10-tiden och sen går inte planet förr än kl 20.00. Efter det har jagen 20-timmars flygresa att se fram emot. Tur för mig att jag är en sån rutinerad backpacker nu för tiden. 20 timmars resande med två mellanlandningar känns som en piece of cake. Kommer vara hemma innan jag vet ordet av. Ska mellanlanda i Abu Dhabi och Berlin. Berlin har jag hyfsat koll på men var ligger Abu Dhabi? Känns som att det är nånstans i mellanöstern men jag har ingen aning om vilket land det är i? För det är väl en stad och inget land? Frågan är om jag behöver veta? Kanske ska ta och googla lite snabbt.

Kanske postar lite fler visdomsord imorgon under dagen. Annars hörs och syns vi snart i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar