söndag 8 mars 2015

Ciudad Perdida

Vandringen till den förlorade staden var inte alls lika mördande som folk hade sagt till mig. Visst var det varmt och svettigt mest hela tiden men i jämförelse med inkaleden och the W var det här en enkel vandring. Tanken var att det skulle ta fem dagar att genomföra den men nästan alla i min grupp bestämde sig för att göra det på fyra så vi kom tillbaka redan i torsdags. Själva staden var häftig såklart men det var mer vandringen genom djungeln dit och alla vattenfall som vi fick simma i som gjorde det till en minnesvärd upplevelse. 

Väl tillbaka i Santa Marta visade det sig att Emma och Laura fortfarande var där så jag bestämde mig för att stanna en natt på deras hostel. Vi gick ut och gjorde stan osäker den kvällen och äntligen fick jag tillfälle att dansa lite salsa igen. Har inte gjort det sen Peru så det var jättekul.

Nästa stopp på resan var Taganga där jag befinner mig nu. Anledningen till det är att det är ett av världens billigaste ställen att dyka på. Självklart tar jag alla tillfällen till att få dyka lite så idag har jag varit nere i vattnet. Var inte alls beredd på hur kallt vattnet var. Trodde att det alltid var varmt och skönt i karibiska havet men här visade det sig vara bara 19. Det är tydligen ganska ovanligt och dykcentret hade inte ens ordentliga våtdräkter för sånna temperaturer så det blev två kalla dyk. Lite synd såklart men såg så många nya fiskar och koraller att det var värt det ändå.

Tidigt imorgon åker jag vidare till Tayrona National Park. Där är det camping och strandliv som gäller så kommer inte uppdatera något mer på ett par dagar. Lägger upp lite bilder som ni kan njuta av så länge

Papegoja som gärna ville vara med och dela på frukosten vid en av campingplatserna

Mat och förnödenheter transporteras av åsnor och sjuåringar

Varmt var det så jag gick i sportbh och shorts större delen av tiden

Ursprunginvånarna går alltid klädda i helvitt. Extremt opraktiskt i djungeln men som ni ser klarar dom på något mystiskt sett av att hålla lera och annat borta

Ett av alla badställen längs vägen

Den förlorade staden är inte så förlorad längre. Vi hittade den!

Några barn lekte utanför sina hus när vi gick förbi

Dagens dykning

1 kommentar:

  1. Blir väldigt sugen på att ta dyrkcert när man ser dig! :) Härligt! Kramopuss

    SvaraRadera