söndag 15 mars 2015

Medellin

Medellin är väldigt annorlunda från de delar av Colombia som jag har sett såhär långt. Det är väldigt mycket Colombia fortfarande men dom har ett tunnelbanesystem med engelska skyltar och massor av fina rika bostadsområden.  Modernt och annorlunda men jag gillar det. Har ägnat mig åt sightseeeing, walking tour och mer sightseeing. Guiden på walking touren var superbra och berättade massor om Colombias historia med alla knarkkomflikter och korruption. Jätteintressant var det och positivt att ett land med en sån historia har kunnat göra en så pass bra comeback och nu bara blir allt populärare som turistmål. Dessutom känns det väldigt tryggt och välkomna de för oss blekingar så det är bara att gratulera. 

I förrgår var jag dålig med feber och orolig mage. Ingen höjdare precis men det gick över snabbt som tur var. 

Igår var jag på utflykt till Guatape. En by med väldigt annorlunda arkitektur vid en sjö med väldigt annorlunda form. Där var det fint och jag hade en bra dag. Har massor av bilder därifrån så ska försöka lägga upp dom här vid tillfälle. 

Idag har jag ännu en ganska lugn dag. Laddar inför kvällens nattbuss tillbaka upp till kusten och staden cartagena. Det blir mitt sista stopp i Colombia. Jag tror bestämt att jag kommer sakna landet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar