fredag 20 mars 2015

Playa Blanca

Nu är jag tillbaka i Cartagena efter ett par dagar på paradisstranden Playa Blanca. Det är en sån där strand som ser ut att vara hämtad från en resekatalog. Turkosblått vatten, vit finkornig sand och små bambuhyddor. På dagarna är där överfullt med turister som åker dit på dagsutflykt men på kvällarna och morgnarna får man ha stranden alldeles för sig själv. Jag bodde väldigt basic i en hängmatta och utan tillgång på rinnande vatten men vad gör väl det när man har 12 sekunders promenad till ett klarblått 26-gradigt hav och får sova till ljudet av de rullande vågorna. Jag umgicks med en härlig grupp människor där och det gör ju såklart också sitt till för att öka trivseln så hade gärna stannat längre. Tyvärr gick inte det för imorgon är det dags för mig att lämna Colombia för den här gången, Då kliver jag nämligen på en segelbåt som ska ta mig till Panama. Dit är det ganska långt och vi ska dessutom stanna till vid San Blasöarna på vägen så resan tar allt som allt fem eller sex dagar beroende på väder och vind. Ute på öppet hav är det som bekant dåligt med internet så nu blir det återigen tyst från mig i några dagar.
Playa Blanca

Ytterligare ett försök att vara lite konstnärlig

Brännan börjar ta sig

Inget lyxhotell precis, men vi var glada ändå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar