tisdag 17 mars 2015

Lite bilder + paragliding

Försökte vara lite konstnärlig i Medellin

Jätteklippan man klättrar upp på för finfin utsikt över Guatapésjön

740 trappsteg senare. Hade behövt ha panoramafunktion på kameran för att göra utsikten rättvisa. Det coola är att det ser ut så här från alla sidor av jättestenen


Ville inte säga något innan för jag vet att min kära mor och kanske även en eller ett par gamla släktingar blir oroliga när jag är för äventyrlig. Men nu när jag har överlevt kan jag erkänna att jag flög skärmflyg igår. Tror det är det som kallas paragliding på engelska i alla fall. Det var helt fantastiskt. Så coolt att sväva omkring däruppe och kolla ner på flygande örnar och hela staden. Mot slutet när jag var varm i kläderna gjorde vi även lite snurrar och dyk och grejer. Då pirrade det härligt i magen
Det var bara att springa ut över kanten där. Inga konstigheter

Det är poppis med paragliding i Medellin och många andra var ute i samma ärende

Långt där nere är stadskärnan

Colombias gladaste skärmflygare?

HAde ännu en gång glädjen att få spendera natten på en buss igår och när jag vaknade imorse var jag framme i Cartagena. Mitt sista stopp i Colombia. Det är en sanslöst vacker stad. På många sätt påminner det lite om Visby faktiskt. Dem gamla stadskärnan är omgiven av en mur och överallt man går har husen urgulliga balkonger och fasaderna täckta av blommor.
Gatan runt hörnet från hostelet

Gjorde ett besök i det gamla fortet nu på eftermiddagen

Fortet på avstånd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar