onsdag 11 mars 2015

Tayrona

Trivdes superbra i Tayrona. Bodde väldigt enkelt i en hammock. Första natten uppe på utkikspunkten men dör var det lite väl kallt och blåsigt så flyttade ner till själva campingen natt nummer två.  På båda ställena vaggades man dock långsamt till sömns av den svingande hammocken och ljudet av vågorna. På dagarna kunde man välja på att hänga på stranden vid campingen dör det var mycket folk och allmänt livat eller att gå till någon av de typ femton andra stränderna där man i stort sett var helt själv. Superhärligt var det! Lyckades också med målet att bli några nyanser brunare. Det är ju inte många veckor kvar nu och att ha en bra bränna när man kommer hem till Sverige i april känns ganska nödvändigt. Holländska Linda som jag hängde mycket med i parken påstår att jag är nästan svart nu men riktigt så bra har solbadandet inte gått. Är tillbaka i taganga nu och hänger på stranden idag igen. Men det börjar bli lite enformigt vid det här laget så ikväll tar jag en nattbuss inåt landet till Medellin. 
    Där uppe i hyddan sov jag första natten i Tayrona. 

Jag gillar verkligen Colombia och trivs med att resa lite mer självständigt efter alla månader med Oasis men ändå räknar jag dagarna tills det är dgs att åka hem. Anledningen till det är inte svenskt aprilväder eller mammas köttbullar utan den här lille killen
Diez heter han, en berger des pyreneesvalp på sex veckor. Så fort jag kommer hem åker jag och hämtar honom hos uppfödaren i Tierp. De flesta av er vet hur länge jag har planerat för och längtat efter en hund. Nu när det äntligen är dags kan jag knappt vänta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar