söndag 15 april 2012

Bushwalking och sant

Vi har tagit en paus fran det riktiga backpacker-livet nu nar vi ar i bergen. Det har hostlet ar namligen lite olikt de andra hostlen som vi har bott pa sahar langt. de andra gasterna ar inte bara kringresande 20-aringar utan folk i alla mojliga aldrar. Det gor att det ar mycket fraschare har och lokalerna ar mer an dubbelt sa rymliga. Pa de andra stallena har de bara tryckt in sa manga sangar som mojligt mer har finns det space vilket ar skont. Hyrorna ar val inte att jamfora med dom i Sydney antar jag. Vi har ocksa lyxat till det med en liten festmaltid. Tonfiskwraps med keso i och vattenmelon och chokladkakor till efterratt. SA. HIMLA. GOTT. Kankse inte later sa speciellt for er men i varan fattiga varld var det himmelskt.

I vanliga fall ar det ungefar sahar maten ser ut. Nudlar med en halv burk kidneybonor och lite sallad om vi  slar pa stort.
For forsta gangen i mitt liv har inte jag atit kott pa over en vecka nu. Ar lite stolt over det faktiskt. Min kara resekamrat ar namligen vgetetarian sa vi lever pa bonor och agg. Det gor inte mig ett dugg dock for jag har ju alltid sagt att jag skulle vara vegetarian om jag bara hade lite sjalvdisciplin. Billigare blir det ju ocksa.

Nu kommer lite bilder fran vara bushwalkingturer i bergen. Idag har jag hittat en dator som till och med har google chrome sa det gar inte omanskligt sakta att lagga upp dom.
Jag vid en av alla utkiksplatser.

Lite berg och lite skog.

Trappan kallas the Giant Stairway och bestar av 900 trappsteg.  Kanns lite i lar och rumpa kan jag saga.

Three Sisters ar den mest kanda klippformationen i Blue Mountains.


1 kommentar: