tisdag 10 april 2012

Forkylda i Bondi Beach

Jag vet att jag har lovat bilder och idag hade jag till och med med mig USB-minnet med bilder och nagra blogginlagg som jag har forberett at er nar jag inte har haft internet. Men sjalvvklart sa har jag ingen aning om hur jag ska fora over dom fran minnesstickan till den har stenaldersdatorn som jag har hittat pa en resebyra.Ni blir tvugna att leva med det. Att vara backbacker ar forovrigt som varsta facebook-detoxen. Men det kanske i och for sig bara ar bra for mig?

Nu ar vi i alla fall pa Bondi Beach och vi gillar det mycket battre an Kings Cross. Hostlet ar nagra dollar dyrare men ack sa mycket fraschare. Eftersom vi har gatt och blivit sjuka bada tva sa unnar vi oss det. Igar kande vi bada av att vi hade ont i halsen och det har inte blivit battre for mig och annu varre for Tina. Hon har nog lite feber idag sa hon ligger hemma och vilar nu. Bland annat pa grund av det (och pa grund av att vi maste) har vi bara gjort trakiga saker idag. Vi borjade med att ga till banken och fixa varsitt bankkonto. Efter det knallade vi till Bondi Junction som ar centrumet i fororten Bondi. Vi har namligen lyckats bli av med vara mobilladdare bada tva. Vad ar oddsen for det. Min ligger med storsta sannolikhet kvar hemma i Rosta. Himla bra dar! Men nu har vi varsin ny laddare och det kan ju vara bra. Aterstar bara att aktivera vara australiensiska sim-kort som vi ocksa kopte sa kan vi prata i telefon hela dagarna.

Vi hade egentligen tankt att rora oss vidare imorgon men eftersom vi vill kurera vara forkylningar och dessutom gillar det har stallet bokade vi just tva natter till. Ska man vara forkyld pa natt stalle sa ar Bondi ett bra alternativ.

Idag har det varit den kallaste dagen hittils. Lite molningt och blasigt och ca. 15 grader. Inte sa najs om man jamfor med vad vi har vant oss med sa har langt.

Har ju inga egna bilder men sa har ser stranden ut. Forutom att det inte riktigt ar sa har mycket folk har nu eftersom det inte ar varsta hogsasongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar