fredag 20 april 2012

Byron Bay

Har har det hant grejer minst dagt. Sen jag skrev sist har vi lamnat Katoomba och bott tva natter i Coffs Harbour. Det var valdigt synd att vadret inte var pa var sida for jag tror att jag verkligen hade gillat det stallet annars. Hostlet var ett av de absolut basta sa har langt. Jag och Tina hade dock var forsta bara doden upplevelse dar ute.. Den involverar tva frammande man, en gyttjepol och nagra hundra blodiglar. Jag har spelat in en liten dokumentar om det hela. Mycket sevard sa hallutkik efter den har pa bloggen.

Coffs Harbour bjod aven pa lite resultatlos delfinspaning och en kanottur pa en flod som sag ut som varsta krokodiltillhallet. Vi klarade som tur var av turen med alla lemmar i behall utan att ha sett en enda krokodil. Jag fick dock ha lite roligt at hur tydligt det marks att Tina och jag har vaxt upp pa sa olika satt. Jag ar val inte den lantis som ar mest for friluftsliv men det marks anda ganska tydligt att hon ar mycket mer stadsbo i vissa situationer.

Nu har vi lamnat Coffs och spenderat var forsta natt i Byron Bay. Det ar ingen stor stad men har finns sa sjukt mycket backpackers. Det ar den superfina stranden och partylivet som lockar oss och staden lever i princip helt pa det. Det blir nattlivs-premiar for oss ikvall sa da far vi se vad Byron har att bjuda pa. Annars ar det varsta hippiestaden. Nagra mil harifran finns ett samhalle som tydligen ska vara som de varsta kvarteren i Amsterdam med oppen drogforsaljning mm. Det ar dock ingenting som vi vill stodja sa dit tanker vi inte aka.

Alldeles nyss bokade vi buss upp till Surfers Paradise pa sondag morgon. Det ar ocksa en partystad men oandligt lang strand. Far se vad vi tycker om den sen.

Vill bara passa pa att ge en eloge till Rakel. Flitigare bloggkomenarska far man leta efter. Tycker nog att ni andra har ett och annat att lara er av henne ;)

3 kommentarer:

  1. Haha okeeej då!
    Lårwe som ni har det riktigt spännande och ser fram mot att höra mer om allt och se massa bilder på bloggen eller sen när vi ses! :) Klart ni ska prova på partylivet! ;) och långa stränder låter ju inte helt fel här bortifrån landet med bara nederbörd....
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Jag tror bestämt att vi går mot 4 raka helgen med snö om smhi får rätt. Tror jag blir tokig.

    SvaraRadera
  3. Hahaha ska jag ta det som en pik på att jag inte har ett eget liv? ;) Nädå! Tycker det är kul att se vad du har för dig :D

    Hoppas vädret blir finares snart, och att ni kan lära er surfa :) Kram!

    SvaraRadera