onsdag 18 juli 2012

Back in QT


Gårdagen var i stort sett en enda lång dag på bussen. Vi stannade dock vid en strand bebodd av sjölejon. Dom brydde sig inte ett dugg om att tio turister stirrade på dom men kamerorna i högsta hugg så vi kunde komma riktigt nära. Jättehäfitgt!



Idag tog vi en ordentlig sovmorgon. Det känns att kroppen behöver sova ut ibland när man har varit på språng så pass lång tid som vi har. Det är faktiskt riktigt skönt att stanna på samma ställe så pass länge som jag gör här. Totalt kommer jag att sova i Queenstown i sju nätter vilket är den längsta perioden på samma ställe sen jag åkte hemifrån för drygt tre månader sedan.
Under eftermiddagen besteg vi  berget här i Queenstown. Stigningen upp till toppen är ganska krävande men utsikten där uppifrån är magnifik så det är väl värt det. Dom andra gjorde nånting som kallas för luge där uppe. Det är typ som små go carts som man kör i en bana ner för en backe. Jag var dock inte så sugen på det men tog mitt jobb som fotograf på största allvar.


Emma, Roy, Mark och Bev



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar