torsdag 12 juli 2012

Wanaka

Jag har varit valdigt dalig pa att blogga pa senaste tiden. Ber om ursakt for det. Har varit upptagen med att njuta av det har supervackra landet. Tror att jag skulle vara nojd med att bara sitta och stirra ut genom bussfonstret i sex veckor. Nu far jag dessutom uppleva massor av superhaftiga saker langs vagen sa det ar val inte konstigt att jag alskar det?

Jag har hoppat av bussen som jag akte med fran borjan och spenderat ett par extra dagar i skidorten Wanaka. Igar var jag ute i backarna. Det var lite ovant i borjan eftersom jag inte har akt skidor pa hur lange som helst men jag snappade upp det igen ganska snabbt.

En annan grej som har hant under den senaste tiden ar att min svenska har forsamrats avsevart. Sorgligt men sant. Har inte sagt ett ord pa svenska pa flera veckor och marker ganska stor skillnad nu nar jag ska forsoka formulera mig pa modersmalet. Forhoppningsvis betyder det att min engelska har blivit battre och forhoppningsvis kommer jag in i det igen nar jag kommer hem men jag ar inte saker.

Om en timme gar bussen till Queenstown. Det ar en jattepopular stad bland backpackers sa det kommer med storsta sannolikhet bli grymt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar