fredag 13 juli 2012

Jordbävning

Det händer så mycket tuffa saker hela tiden så det är svårt att komma ihåg att berätta om allt här. Kom precis att tänka på att jag var med om en jordbävning i Wellington. Det var ganska obehagligt faktiskt. Jag var själv på hostlet uppe på sjunde våningen när allt plötsligt började skaka. Det höll på i en halv minut kanske. Jag förstod ganska snabbt att det var en jordbävning och planikade lite över hur sjutton jag skulle kunna ta mig ut därifrån. Den var tydligen 7,0 på richerskalan vilket är väldigt mycket men som tur var skedde den så långt ner i marken att ingen kom till skada. Hela byggnaden skakade men det var inget som välte eller så, så det hela var egentligen ganska odramatiskt. Tydligen var det en till lite mindre för ett par kvällar sedan men jag hade redan gått och lagt mig och är ju inte den som vaknar i första taget så jag märkte ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar