torsdag 19 juli 2012

Queenstown Hill


Älskar det här stället! Som vanligt har vi tur med vädret, strålande sol gör omgivningarna med sjön och de snöklädda bergen ännu vackrare. Idag har vi bestigit ännu ett berg. Det är meningen att promenaden uppför Gueenstown Hill ska ta 1,5-2timmar. Men vi kände ett starkt behov av att stanna för fotografering ungefär var hundrade meter så det tog lite drygt tre timmar för oss att komma ner igen. Utsikten var minst lika bra som gårdagens men det var inga andra människor uppe på toppen så den här upplevelsen var ännu bättre.
På eftermiddagen åkte Mark och jag på en jetboating tur. Jetboaten har ett speciellt system för att suga in och spruta ut vatten som gör att den bara behöver fem centimeters djup för att kunna köra. Båtfärden gick i hög hastighet uppför en av floderna som mynnar ut i sjön. Det ingick även lite snurrande med båten och grejer. Ganska blött men riktigt roligt.

Tur för mig att det finns så många berg att bestiga här i trakterna för jag äter obefogade mängder mat nuförtiden. Efter gårdagens hajk gick vi till ett café där vi hade hört att morotskakan skulle vara legendariskt. När vi fick våra bitar levererade till bordet visade det sig att dom inte bara var legendariskt goda utan också legendariskt stora. Min bit hade förmodligen räckt till att mätta en afrikansk by i en hel vecka. Idag tyckte vi att vi förtjänade något gott efter den krävande vandringen och gick till Fergburger för att äta middag. Fergburger är tydligen ett måste här i QT så det måste ju provas någon gång. Burgaren var en av de bättre i mitt liv men tyvärr var den också massiv. Nu, en halvtimme senare, ligger jag i min säng och lider av en massiv matkoma. Dom där burgarna är inte att leka med!

Hostlet vi bor på är väldigt fullbokat för tillfället eftersom det är mitt i skidsäsongen här nere. Därför var vi tvungna att checka ut från vårt gemensamma sex-bäddsrum i morse och checka in i varsitt rum fullt med främlingar. Måste säga att det är lite ovant att inte ha Emma i sängen bredvid (eller samma säng, det har hänt det med…) helt plötsligt. Delar rum med fem okända grabbar istället. Inte alls lika roligt. 
Ignorera min fula grimas och titta på den vackra bakgrunden istället

Är det någon som har tröttnat på alla utsiktsbilder än?

1 kommentar: