fredag 28 juni 2013

Det går inte alltid som man tänkt sig

Som i morse till exempel. Jag hade inga speciella planer utom att packa ihop mina grejer och gå ner och äta frukost så att vi skulle kunna komma iväg. Tyvärr så tyckte min kropp nått annat och helt plötsligt svartnar det för ögonen. Vaknar upp nån minut senare och inser att jag har faceplantat rakt ner i stengolvet. Resultatet blev ett ytterst charmigt jack i hakan och en lös tand. Har aldrig svimmat förut och man kan ju tycka att den laoiska djungeln inte är det bästa stället att börja på. Till saken hör att vi helt saknade elektricitet och rinnande vatten, enda sättet att ta sig därifrån var 45 minuters bilfärd längs en väg som bestod av mer hål än riktig väg och att jag kvällen innan hade dödat en skorpion för att vi skulle få sova ifred. Tur för mig att jag var omgiven av ett helt gäng inhemska och förstahjälpenutbildade militärer. Dom plåstrade om mig så gott det gick och sen fick jag skjuts till närmsta sjukhus. Fick med mig två stygn och en hel påse med färgglada tabletter därifrån. Är lite tveksam till tabletterna men det är bara att äta och vara glad antar jag. Det går inte alltid som man tänkt sig helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar