måndag 17 juni 2013

Hippietider

Sista dagen i Chiang Mai. Imorn bitti åker vi vidare mot Chiang Khong och på onsdag tar vi klivet in i Laos. Mycket spännande! På nått sätt känns det som att det är nu det ska börja på riktigt. 

Dagens stora event har varit ziplining. Är lite för trött för att beskriva det från ipoden nu tyvärr. Räcker med att säga att det var sjukt roligt och att vi som vanligt råkade ut för ett par guider av det lite udda slaget ...

Innan jag somnar vill jag bara dela med mig av dagens absolut bästa shoppingfynd. Vi gick nämligen förbi en jätteflummig liten konstatelje. Båda två fick feeling direkt så vi slog till. Fick med oss varsinna extremt färgglada akvarelltavlor med två väldigt klyschiga men oooh så sanna "ordspråk". 


Innan jag åkte trodde folk att jag skulle spåra totalt nu när jag skulle ut och resa igen. Jag kontrade med att jag förvisso kom hem med en ankellänk och ett par leopardmönstrade leggings förra gången men att jag hade kontroll på det. Nu, efter en vecka i Asien har det dock gått lite över styr. Flumtavlan är bara en del av det hela. Fladdriga byxor, flätade armband och färglad tygväska är några andra. Det sorgliga är att det inte känns ett dugg märkligt att gå omkring så här i backpackerland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar