lördag 22 juni 2013

Naturdag

Vi börjar gilla Luang Prabang allt mer. Speciellt på kvällen är stan riktigt charmig. Igår kväll tog vår guide med oss till mysigaste restaurangen jag varit på på flera år. Sjukt häftig var den! Och även maten var supergid. Ibland är det bra att ha nån med sig som

vet var guldkornen finns. Efteråt tog vi en drink på ännu ett kanonställe. Supermydig kväll!

Idag har vi haft lite av en vildmarksbetonad dag. Det började redan imorse när Tina vaknade av att hon hade en stor larv krypandes på låret och ville ha hjälp med avlivningen. Den blivande verterinären gjorde såklart en insats!
När vi kommit iordning kom Chiao och hämtade upp oss för en dag i djungeln. Den bestod av en ordentlig promenad där vi blev bitna av både myggor och blodiglar. Om det är nån som undrar hur jobbigt det är att vandra i bergig terräng på lerigt underlag i 35 grader och jättehög luftfuktighet kan jag berätta att det är svinjobbigt men så värt det tack vare den fantastiska naturen här. 
Efter vandringen fick vi också en underbar belöning i form av ett dopp i ett vattenfall. Fallet var  så perfekt att det nästan såg konstgjort ut. Som lite extra grädde på moset befolkades sjön under fallet av sånna små fiskar som äter död hud. Det kittlas ganska duktigt när de håller på och gnager på fötterna kan jag säga. 

1 kommentar:

  1. Vi blev typ kära i luang prabang :) Missa INTE chillstället Utopia (tror jag det hette).. Morgonpannkaka på en hippeslaf på bryggan mot fin utsikt eller stjärnskådning i värmeljussken med en öl ;) Puss från mig!

    SvaraRadera