torsdag 11 december 2014

La Paz

Onsdag 10/12 kl 16.15

Befinner mig på en väg någonstans mellan La Paz och Potosi. Vi stannade precis för ett toastopp vid sidan av vägen. Börjar bli bortskämd med helt otroliga utsikter när jag kissar bakom en sten vid vägkanten. Det blir lätt så när man reser bland bergen flera veckor i rad. 

Dagarna i La Paz flöt fort förbi. Det är en helt otroligt vacker stad med massor att se och göra. En stor del av tiden spenderades på olika marknader. Dom flesta av dom jag hänger med har bara ett par veckor kvar i Sydamerika så dom shoppade loss på souvenirer och julklappar. Jag har ju månader kvar så fick lov att hålla mig i skinnet. Hann även med besök på museum, fotoutställning och annat man gör i storstäder. Nu är vi på väg till världens högst belägna stad i sin storlek, Potosi. Även känt för sina silvergruvor. Spenderar bara en natt där innan vi ger oss av mot saltöknen i Uyuni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar