tisdag 27 augusti 2013

Delhi igen

Dagarna i öknen har spenderats ömsom guppandes på kanelryggen och ömsom skakandes på kärran efter dragkamelen. Jag var lite skeptisk till kameler innan men dom är faktiskt himla fina djur. Extremt avundsvärda ögonfransar har dom också. Det enda negativa är att dom pruttar helt extremt mycket. 
Det coolaste av allt var att sova under bar himmel mitt i den indiska ödemarken. Eller öde var det väl egentligen inte. Vi hade sällskap i lägret av vår guide, ett par random fåraherdar, några kor och två hundar. Det var hur som väldigt mysigt att ligga för i mörkret och beundra stjärnorna. 

Idag är vi tillbaka i Delhi och jag har gjort mitt bästa för att tillfredsställa mitt uppdämda shoppingbehov. I Delhi finns ett forever 21 så ni fattar nog var jag har gjort. Om en timme avgår ännu ett nattåg med oss som passagerare. Den här gången med riktning mot Varanasi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar