torsdag 29 augusti 2013

Morgonreflektion

28/8 kl 7.00

Måste få dela med mig av min eviga tacksamhet till vädergudarna. Nu har vi varit i monsunsäsongens Indien i fyra veckor. En gång har vi blivit överraskade av ett skyfall och fullkomligt genomblöta och en dag har det varit sånt där deprimerande hällregn som gör att man bara vill dra täcket över huvudet och gå och lägga sig igen. Men på det stora hela har vädret varit fantastiskt bra. I Kerala var det möjligtvis aningens kallt på sina ställen, på andamanerna var det det finaste augustivädret på flera år, i Delhi har det inte varit nått annat än solsken och i öknen var vi välsignade med en svalkande bris. Jag har inget att klaga på!

Ligger på min brits på nattåget mellan Delhi och Varanasi och skriver det här. Tror att vi snart är framme och det innebär att jag precis har klarat av tre nätter i rad utan att sova i en riktig säng. Både Johanna och jag har förmågan att kunna sova precis var som helst och nu när vi bara har några dagar kvar tillsammans har vi lagt i en helt ny växel på resandet. Visst blir det lite hetsigt och flängigt att resa så men det har gått bra så här långt. Förhoppningsvis är Varanasi värt ansträngningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar