onsdag 7 augusti 2013

Mathimlen

6/8 kl. 23.45

Jag vet att jag börjar bli lite tjatig men måste bara få blogga ännu lite mer om en av de absolut bästa sakerna med det här landet. Maten! Jag tycker ju förfärligt mycket om att äta även hemma men här är det riktigt så att man längtar till att det ska bli dags för nästa måltid. Förutom själva maten i sig är några stora plus att det är extremt lätt att vara vegetarian här, att portionerna är enorma och att dom äter bröd till precis allting. Perfekt för mig ju! 
För att riktigt förkovra oss i denna lycka i matform har vi ikväll gott en matlagningskurs. En liten indisk tant spenderade två timmar med att lära oss och  två fransyskor så mycket det bara gick om konsten. Tack vare det kan jag numera laga fem olika traditionella rätter och kan knappt vänta tills jag får komma hem och prova att laga till dom själv i köket hemma på kantorn. Alla som vågar sig förbi på middag i höst vet vad ni har att vänta er!

1 kommentar: