fredag 9 augusti 2013

Success!

Ni trogna läsare minns kanske min glädje i Laos när jag för första gången lyckades äta en hel måltid enbart genom att använda pinnar. Nu har motsvarande grej hänt i Indien och jag är om möjligt ännu mer nöjd med mig själv. Indierna använder ju nämligen inga bestick över huvud taget. Vi blekingar brukar få in varsin sked när vi beställer mat och fram tills nu är det den jag har skyfflat i mig födan med. Men det krävdes tydligen bara en viss tid av invänjande vid att det är helt ok att vara kladdig om handen plus ett visst mått av övning vid att faktiskt få i sig både ris, bröd och gryta med hjälp av ena handen för ikväll lyckades jag! Eller, jag vet inte hur bra det gick egentligen för servitören såg mer än måttligt road ut när han sneglade åt mitt håll men jag kände mig som ett riktigt proffs. Med vänsterhanden hängandes slappt i knät, utan att röra nån av serveringsskålarna med min kladdiga hand och utan att spilla nämnvärt i knät. Skulle lätt ge mig själv mer än godkänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar