lördag 5 maj 2012

Fraser Island

Fraser var asgrymt! Vi var en ovanligt liten grupp (alla andra bokade nog om nar de sag vaderprognosen) tror att vi var 23 stycken fordelade pa tre bilar. Yr hade ganska mycket ratt angaende vadret. det var en del regn i torsdags men i ovrigt har det varit helt ok. Dock hade ledaren ocksa kollat vadret och bokat in oss pa ons enda hostel den forsta natten for att undvika de varsta skyfallen. Lite trakigt att vi inte fick uppleva sa mycket riktigt bushliv. Andra natten sov vi i ett aboriginlager. Inte riktigt bushliv da heller eftersom gruppen bestamde sig for att ockupera det enda riktiga huset (ett rum med natvaggar och 25 sangar i) det kandes dock ganska vart nar ett riktigt australiensiskt skyfall satte in under natten. Dom hade en dingo (autraliensisk  vildhund) som strok runt lagret sa skulle man ga pa toa pa natten var man tvugna att ga tva ovh tva och ta men dig en pinne for att kunna avvarja eventuella attacker sa lite action var det allt.

Dagarna har spenderats i fyrhjulsdrivna jeepar pa sanddynorna. Vi har sett sa himla mycket cool natur. Min favorit var lake McKenzie. En sotvattensjo med det klaraste och blaste vatten jag nagonsin sett. Tydligen ar alla strander sa dar vid Whitsundaysoarna sa peppen pa att aka dit ar annu storre nu.
Kvallarna har spenderats med goon och akustiskt gitarrspel vid lagerelden under stjarnhimlen. Hog trivselfaktor pa det! Sista kvallen blev det aven lite dansande pa borden. Det resulterade i blaslagna ben och trasiga fotter for min del men var sjukt roligt.

Det finns massa fina bilder men nu stanger resebyran som jag snor intenet av sa dom kommer upp en annan gang.

2 kommentarer:

  1. Satt och läste igenom alla austrilienska inlägg och förstår nu vad du menar med att leva i paradiset (förutom det där med tummen då). Asså shiiit, är så glad för din skull. Du ger mig hopp i vardagen ; )

    SvaraRadera
  2. Spännande! :D Jag vill oxå! Särsklit lägerelden, stor backpacker-livet-är-underbart faktor!
    Men läskigt det där med dingon tycker jag.. Usch!
    Jag hoppas att ni får bättre väder längs resans gång :) Dock har väl regn aldrig dödat någon (hitills?) men det är ju trevligt med sol och varma vindar.

    SvaraRadera