onsdag 9 maj 2012

Potäter och strandhäng

När jag är hemma ser jag för det mesta ingen som helst tjusning med potatisar men så fort jag spenderar ett par veckor utomlands sätter tydligen abstinensen in. Det hände i USA och de senaste dagarna har det hänt igen. Därför investerade jag i ett par och lagade rårakor till lunch idag. Vem kunde tro att vanlig potatis kunde vara så gott? Nu är jag mätt och belåten efter festmåltiden och potatisbehovet är nog stillat för ett par veckor i alla fall.

Ikväll tar vi nattbussen upp till Airlie Beach. I idealfallet hade vi hoppat på vår segelkryssning ut till Whitsundaysöarna där men vi fick tyvärr inte plats på den förr än nästa fredag så vi övernattar bara där nu och åker vidare upp längs kusten istället. Vi kommer bli tvungna att åka tillbaka söderut sen istället men det är inte så mycket att göra åt.

Just nu sitter vi och datanördar oss i väntan på avfärden till bussen så om det är någon som läser det här inom det närmaste timmarna är det bara att hojta till så kan vi skypa.


Tina prövade lyckan på en surfbräda under dagens strandbesök

Random fåglar som också hängde där

Jag vet att den är sned och att någon har kluddrat på den MEN det är vår första känguruskylt. Sa jag att vi såg en riktigt känguru på Fraser förresten?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar