söndag 27 maj 2012

Port Douglas

Vi har överlevt två av tre dagar på vår regnskogstripp med nöd och näppe. Allt som kan gå fel idag har i princip gjort det men vi är glada ändå. Företaget som vi åker med har ringt mig och bokat om hostel och busstider hur många gånger som helst idag. Vi var inte så förtjusta i dom innan och det förbättrade inte direkt intrycket. Regnskogen är hur som helst fett cool. Vi har varit i ganska många regnskogar här nere men dom har inte sett ut sådär som jag hade tänkt mig att de skulle göra. Det gör däremot den här. Jättetät vegetation, enorma träd och grönt, grönt, grönt vart man än tittar. Daintree Rainforest är den äldsta regnskogen i världen så det kanske har med det att göra. Det här är tydligen den enda platsen på jorden där två stycken World Heritage Areas (världsnaturarv på svenska?) möts. Det är alltså Daintree Rainforest och Stora Barriärrevet som möts i strandkanten. Det finns det tydligen folk som tycker är coolt.

Tanken var att jag skulle ladda upp lite bilder här. Nu har jag försökt i två timmar och gjort noll framsteg så jag ger upp. Tänkte visa lite söta bebiskrokodiler och lite coola regnskogsträd men ni får föreställa er hur det ser ut istället. Naivt av mig att tro att internet här uppe i vildmarken skulle klara av att ladda upp bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar