tisdag 8 maj 2012

What can I do for you darling?

Vi älskar hostel med gratis WiFi! På en gång förvandlas vi båda till två datanördar (eller kanske mest jag...) synd att man blir yr av att sitta framför skärmen för länge när man inte är van...

När jag bodde i USA tyckte jag att amerikanerna var lite roliga som på riktigt kallade random människor för sir och ma'am och grejer. Här blir man istället kallad för darling och love när man betalar i kassan. Vi svenskar tycker att det är ytterst märkligt när personen i kassan säger Have a good day love! istället för Thanks! som en vanlig person skulle ha gjort. Men australiensarna är så himla chilliga och avslappnade hela bunten så dom kommer liksom undan med det.

Utsikt från Indian Head på Fraser Island

Försök till hoppbild med vår bil- och matgrupp. Jag går klart mest in för det och en random tysk gör intrång i  bakgrunden. Lite kul tycker jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar