fredag 25 maj 2012

Kunde inte motsta frestelsen...

...sa jag akte med en dyk- och snorklingstur ut till barriarrevet idag! Angrar mig absolut inte for det ar sa javla haftigt att dyka!! Korde tva dyk idag och jag gillar det mer och mer for varje gang. Dagens coolaste var tva stycken havsskoldpaddor. Sa himla graciosa djur. Sen jag kom hit har jag tydligen blivit varsta skoldpaddsfanet btw. Mitt favoritminne fran Fraser var nar vi var vid Tea Tree sjon, dar skoldpaddorna var sa oskygga att de kom fran och nosade oa mina tar. Dagens skoldpaddor var dock bra mycket storre an sa.

Dagens varsta var promenden ner till marinan imorse. Nar det regnar har sa regnar det verkligen pa riktigt! Sa fort man gar utanfor dorren ar man dyngsur. Jag garderade mig med regnjacka och paraply men eftersom vattnet borjade rinna igenom paraplyet efter ett tag blev jag ratt blot anda. Flip flops visade sig vara ett bra skoval dock. Vattnet pa gatorna hinner inte rinna undan nar det regnar sadar sa jag fick vada i anlkeldjupa polar pa flera stallen. Nar jag val var ombord pa baten gjorde det inte sa mycket. Man kan ju anda inte sola nar man ar under vattnet.

Var ocksa valdigt tacksam for att jag inte blir sjosjuk idag. Ca. minut efter att baten lamnat hamnen var hela det bakre dacket fyllt med folk som var grona i ansiktet och satt och hulkade. Dom hade till och med en kille vars enda arbetsuppgift verkade vara att dela ut bruna spypasar till dom. Honom ar jag inte ett dugg avundsjuk pa!

Min kamera fick saklart inte folja med ner och jag var for snal for att kopa bilderna som dykfotografen tog sa ni far en fran google istallet.     








Imorgon ska vi ut i skogen igen sa forvanta er inga uppdateringar forr an tidigast pa mandag.

Ha det sa himla bra sa lange!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar