måndag 14 maj 2012

Magnetic Island

Nu är vi på Magnetic Island och jag älskar det! Det är en liten paradisö där det inte finns något annat att göra än att promenera omkring i bushen och sola. Problemet är att det är sjukt galet varmt så det blir inte så mycket promenerande gjort. I ärlighetens namn har vi mest slappat. Idag har vi dock varit lite duktiga och börjat dagen med en långpromenad. Sen var jag iväg på en wildlife presentation. Det gillade djurnörden i mig. Hela grejen gick ut på att gruppen gick in i olika djurs burar och turades om att hålla i dom medan guiden berättade lite om de olika djuren. Jag spenderade alltså eftermiddagen med att hålla i och klappa på en krokodil, en sköldpadda, flera olika ödlor, en kakadua, en orm och en koala. Fett coolt!
För övrigt kom hostelchefen precis in i vår bungalow iklädd gorilladräkt och släpade med folk ner till baren där happy hour tydligen börjar nu. Hade jag inte varit så extremt svettig efter dagens bravader hade jag säkerligen hakat på.
Det här hostlet är sjukt fint precis som resten av ön. Vi bor typ 15 meter från havet och somnar till vågbruset varje kväll. Vi äter frukost i morgonsolen på stranden och bara myser. Livet är rätt bra!


3 kommentarer:

  1. SATAN vadnajs! Blir festt avis här med min snuviga näsa från mitt kalla rum med gråa moln utanför...Jo men klart du ska haka på Happy Hour, låter gryyymt! Puss

    SvaraRadera
  2. Åååh. Grädden på moset liksom. Härligt! :D Njut !

    SvaraRadera