fredag 29 juni 2012

Nya Zeeland levererar!!

I förmiddags åkte jag i en van genom ca femtioelva fårhagar, bytte om till våtdräkt, gummistövlar och hjälm, forcerade ännu en fårflock och klättrade ner i ett hål i marken. Det hela skedde i limestone (svenskt ord för det?) grottorna i Waitamo och det som sedan följde var sjukt coolt! Aktiviteten kallas caving och det gick ut på att abseila nedför underjordiska vattenfall, klättra upp för klippväggar, bli nedfirad i schakt och krypa och kräla fram genom gångarna upplysta av lysmaskar. Jag är fortfarande lite hög på adrenalinkicken! Det var en rätt liten grupp med oss tre tjejer från stray-bussen och tre guider. Med min vanliga tur blev jag såklart de manliga guidernas (två grabbar i 25-årsåldern med lite för mycket attityd) mobboffer nummer ett. Jag vet inte riktigt vad det är jag gör men det tenderar att hända rätt ofta här borta. Som tur är överlevde jag den tuffa jargongen med hedern i behåll. Tror inte att min kamera skulle ha mått så bra av att följa med ner i vattenfallen så ni får tyvärr inte njuta av den underbara synen av mig i våtdräkt.
Ungefär såhär såg vi ut dock:
http://www.youtube.com/watch?v=QjFSkzxc5Tc

Nu sitter jag på donken i Rotorua och ska alldeles strax bege mig tillbaka till hostlet. Ikväll blir det nog en öl eller två för att fira att vi överlevde pärsen. Det är ju ändå fredag!

1 kommentar:

  1. Bara jag som tyckte det verkade askul?? Ny attraktion på Fyrishov?? :D


    (skönt att se att du lever och mår bra hihi)

    SvaraRadera