onsdag 27 juni 2012

Paihia

Några dagars tystnad på bloggen resulterade i en orolig mamma och en liten kommentarsbomb. Sorry för dålig uppdatering. Jag har varit ute i ödemarken så har inte haft internet. Bodde i en liten gullig turiststad som heter Paihia. Där har jag bland anant varit uppe och vänt vid Nya Zeelands nordligaste punkt, Cape Reinga, åkt sandboard igen (sanddynorna på västkusten var ingenting jämfört med dom här), hajkat milslånga vändor i skogen och druckit öl med lokalinvånarna på byns pub. Alltsammans har varit väldigt trevligt.

Har fortfarande inte kommit över att det är så in i helvete kallt här och kom precis på varför det är det. Det är ju egentligen inte så jättekallt i grader räknat men jag fryser ändå för det mesta. Anledningen är att Kiwisarna inte har fattat att dom faktiskt har vinter i det här landet och vägrar att värma upp sina hus eller stänga dörrar och fönster. Inte konstigt att det bli kallt då!

Om jag har någon hängiven läsare som vill se lite mer bilder från Australiens västkust (jag tänker mest på dig mamma) kan ni klicka på den här länken. Vi bytte guide efter halva vägen och det här den andra guidens bilder så vad vi gjorde under resans första del får ni leva i ovisshet om.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.405761722808331.115331.167253453325827&type=3

Redan tidigt imorgon bitti lämnar jag Auckland igen för den fem veckor långa trippen söderut runt landet. Vet inte hur mycket internet jag kommer att stöta på längs vägen men uppdaterar så fort jag får chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar