tisdag 28 oktober 2014

Back to school

Det var nästan fem månader sen jag senast på allvar försökte lära mig någonting. Idag var det återigen dags för mig att sätta mig i skolbänken och det var spanska som stod på schemat. Jag fick börja med att göra ett diagnostiskt test där det visade sig att jag var lite för bra för nybörjargruppen och lite för dålig för steg två. Därför fick jag en privatlärare istället. Pablo heter han och han sköter sitt jobb exemplariskt. Vet inte hur han gör det men när han pratar spanska med mig förstår jag det mesta av vad han säger. Kan ha något att göra med att han pratar i slow motion med mängder av gester som förtydligar men det känns ändå bra. Vi hade lektion i fyra timmar och ska ha det måndag-torsdag den här veckan. Jag fick till och med hemläxa så nu är skolabstinensen botad för ett tag framöver.

Inspirerad av morgonens lektion samt salsatakterna på Galapagosbåten gick jag senare till en salsaskola och bokade in mig för en grundlektion samma eftermiddag. Även där fick jag privatlärare och han var mäkta imponerad över mina skills. Har ju aldrig dansat just salsa förut men det hjälper otroligt mycket att jag har hållit på mycket med andra pardanser. Som en äkta åhej-buggare var största utmaningen att slappna av i armar och händer och låta  bli att göra tryck och drag som man alltid gör i buggen. Vi hann gå igenom massa steg och olika turer. Jag tyckte det var så roligt att jag bokade in en till lektion imorgon. Den här veckan blir visst en riktig kunskapsboost.

1 kommentar:

  1. Blir det äntligen lite fart på din spanska inlärning nu :p

    SvaraRadera