torsdag 30 oktober 2014

Språkkaos

Idag gick vi bland annat igenom kroppsdelar på spanskalektionen. Pablo visar och berättar för mig på spanska, när jag inte förstår översätter han till engelska. Jag tänker fortfarande på svenska en hel del så översätter det i huvudet. När det sen blir dags för mig att prata vill jag gärna uttala allt på franska. Som om inte det vore nog är de spanska orden för många kroppsdelar lika latinets så när jag inte kan drar jag till med något latinskt. Total språkförvirring med andra ord! Men det är ganska roligt!

Igår checkade det in en till tjej i mitt hostelrum. Vi han bara byta några meningar innan det visade sig att hon också ska göra samma resa som jag ska. Vi har båda valt att bo på det här hostlet istället för det som Oasis rekommenderar. Vad är oddsen för det när det finns flera hundra hostel i det här området? Hon är supertrevlig hursomhelst. Ikväll var vi ute och käkade efter min salsalektion. Det blev indiskt vilket alltid gör mig lite glad i själen. Nu är det sent och dags för sängen om jag ska orka med sista spanskalektionen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar