onsdag 1 oktober 2014

Det närmar sig!

Om en vecka är det dags för mig att dra ut på äventyr igen! Som dom flesta av er vet har jag tagit ett sabbatsår från skolan för att hinna med ännu en långresa innan det är dags att bli vuxen. Den här gången styr jag kosan mot sydamerika. Är om möjligt mer taggad än någonsin! Efter en 30 timmar lång flygresa kommer jag landa i Ecuadors huvudstad Quito fredagen 10 oktober. Första projektet blir att hitta en Galapagosresa som inte är allt för svindyr. Galapagos har varit väldigt högt uppe på min lista över drömresemål länge och kan inte låta bli att åka dit nu är jag ändå kommer vara så nära. Jag har varit ganska velig när det kommer till resten av reseplanerna. Efter många funderingar kom jag fram till att det är bäst att boka in en rundresa i alla fall. Både för att lugna nerverna på mina stackars pensionärer på jobbet och för att jag tror att jag får ut mer av det än om jag försöker klara mig själv. Så den sista oktober möter jag upp gruppen i Quito. Då börjar en lång resa ner för hela Sydamerikas västkust till den sydligaste spetsen och sen upp igen genom Argentina till Rio i Brasilien. Man vet ju aldrig vad man får när man bokar en gruppresa sådär men har en bra magkänsla om den här så tror att det bli hur bra som helst.

Har gjort mitt bästa för att fylla reskassan såhär veckorna innan avfärd. Under 27 av Septembers 30 dagar jobbade jag. Mest på hemtjänsten men även lite på sommarjobbet som veterinärassistent. Trivs oerhört bra på båda ställena men det är inte utan att det känns att det har varit lite mycket. Jag vet ju om att jag alldeles snart ska ha semester i ett halvår. Då känns det ändå inte så tungt när klockan ringer kvart i sex för tionde dagen i rad. Bor ju dessutom hemma i Rosta nuförtiden. Mamma gör sitt bästa för att skämma bort mig med hemmalagade matlådor och allmän service. Kan ändå inte hjälpa att jag saknar den lilla korridoren på kantorn. Den var inte perfekt på nått sätt men den var ändå hemma. Det ska bli spännande att se var jag hamnar när jag kommer hem från äventyret!

Jag gillar att blogga och kommer fortsätta med det hela resan. Mest är det mamma och mina gamla fastrar som läser men är det någon mer som är intresserad får man gärna titta in här någon gång då och då. Ska försöka att lägga upp både text och bilder.

Nu ska jag spendera den sista veckan innan avfärd med att jobba lite till, fila på min spanska och njuta av alla goingar jag har omkring mig här hemma.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar