måndag 13 oktober 2014

Sightseeing och höjdsjuka

Jag vet om att jag inte är någon storstadsmänniska, speciellt inte när jag reser. Då vill jag ha djupa djungler, ensliga bergstoppar eller tropiska paradisöar. Har ändå varit duktig turist de senaste dagarna.och utforskat både parker, kyrkor och gamla stan. Var man än vänder sig har man höga berg i bakgrunden. Idag sken solen och då var det faktiskt ganska fint. Ett av dom omgivande bergen är en 4800 meter hög vulkan. Även om staden är belägen högt på ca 2800 meters höjd tronar bergen ändå högt över oss. Jag som har levt i stort sett hela mitt liv på den uppländska slätten känner faktiskt av höjden lite. Kombinationen av det och jetlaggen har gjort mig lite trött och ur form sen jag kom hit. Igår gick jag ut tillsammans med några tjejer från hostelet och märkte ganska tydligt att jag var ovanligt känslig för alkohol också. Tydligen har jag ändå kommit ganska lindrigt undan, det finns dom som blir mycket mer påverkade än såhär. Nu känns det i alla fall som att jag är på väg tillbaka på banan igen.

Här kommer ett par bilder från dagens utflykt till gamla stan.



1 kommentar:

  1. Åh det låter ju som att du har det fantastiskt bra! Lite lagom avundsjuk här hemifrån med statistikböckerna.. Puss!

    SvaraRadera