lördag 11 oktober 2014

I Quito

Allt gick hur bra som helst igår. Till och med väskan klarade av de tre mellanlandningarna och kom fram som den skulle. Hostelet som jag hade förbokat är hur bra som helst. Litet, välskött och ombonat. Precis som jag vill ha det! Sitter och äter frukost här nu. Hade verkligen bestämt mig för att försöka hålla mig vaken igår så att jag skulle komma in i tidsförändringen. Gjorde dock misstaget att lägga mig på sängen efter middagen för att försöka läsa lite. Självklart somnade jag och vaknade inte förr än mina rumskamrater kom hem vid elvatiden. Trots det lyckades jag sova till åtta imorse. Antar att kroppen behövde vila efter allt resande. Sitter och funderar på vad jag ska göra idag. Vädret är lite deppigt. Det regnade en hel del igår och nu duggar det igen. Tänkte att jag skulle ge mig ut på jakt efter min galapagosresa och eventuellt ett shoppingcenter. Har redan kommit på en del grejer som jag borde ha haft med mig. Tyvärr verkar det som att hela staden har stängt nu när det är helg så det kanske får vänta till måndag. Vi får se vad dagen har att bjuda på.

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att du är framme! Jag följer din resa med spänning härifrån amningssoffan. Stor kram!

    SvaraRadera