onsdag 15 oktober 2014

Parque la Carolina

Idag har det varit en lugn dag. Gick en långpromenad i Parque la Carolina. Det är en jättelik park mitt i stan.  Där finne trampbåtar, fotbollsplaner, skateboardramper och massor med promenadstigar. Lite samma feeling som Central Park i New York. Fast det var mitt på dagen på en tisdag var det mycket folk i rörelse. När jag tröttnat på att gå satte jag mig och läste under ett träd. Har inte läst en enda skönlitterär bok sen jag var i Indien förra sommaren så det var verkligen på tiden. Tycker aldrig att jag har tid eller ro att göra det under terminerna när det är så mycket kurslitteratur att läsa. När jag satt där närmade sig klockan tolv, det var ganska fascinerande att se hur alla skuggor bara blev mindre och mindre och tillslut nästan helt försvann. Det är inte speciellt varmt här men på solen märks det ändå hur nära ekvatorn jag är. Lyckades också bränna mig i hårbotten, precis där jag har benan. Nu när jag duschade kammade jag därför benan åt andra hållet. Ytterst ovant och irriterande att ha behöva ha håret så.

Är fortfarande själv på rummet. I brist på annat umgänge har jag därför befriendat receptionisten. Han bjuder på te och berättar om sitt krossade hjärta. Jag nickar mest och försöker se förstående ut. Det är i alla fall väldigt gott te. 

Imorgon blir det tidig uppstigning. Klockan sex kommer en taxi och kör mig till flygplatsen. Är aspeppad på att äntligen komma iväg till Galapagos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar