lördag 6 juli 2013

Bali baby!

Förra sommaren spenderade jag ett par dagar på Balis Kuta Beach innan jag åkte vidare till gilli trawangan. Gillade inte stället nått vidare då. Därför kan man ju fråga sig vad jag nu gör på exakt samma ställe igen mindre än ett år efteråt. Det är lite oklart för mig också. Men gillar ju Indonesien som land och det ska bli väldigt spännande att se vad det har att erbjuda förutom dykningen. 
En av anledningarna till att det blev just Kuta igen är att det finns så extremt många turister här. Eller ja, inte själva turisterna kanske men med dom kommer också civilisation på ett sätt som inte finns i Laos. Och civilisation är bra för att jag idag var tvungen att uppsöka en tandläkare. En av mina tänder blev lite för skadad efter träffen med stengolvet och jag vågade inte gå omkring med den så i de åtta veckorna som är kvar tills jag kommer hem. Hittade iaf en engelsktalande tandläkare och en halvtimme senare är tanden som ny. Har tom provat att tugga lite på den sidan. Känns lite ovant men går bra tror jag. 

Dagens andra höjdpunkt var att få tvätta kläder. Tror inte ni därhemma i välstädade Sverige förstår hu smutsig man kan vara efter tre veckors svett, damm och lera. Var precis ner och hämtade ett paket väldoftande, nytvättade plagg. Känslan är lite densamma som för en femåring på julafton. Lite materiell lycka sådär på lördagskvällen! 

Vad jag inte kan förstå är hur de två fullproppade plastkassarna jag lämnade in kan ha förvandlats till den här prydliga högen. Men allt verkar finnas där så det är säkert nån form av tvättmaskinsmagi som don pysslar med nere i receptionen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar