måndag 15 juli 2013

I-landsproblem

Jag är inte den som är mest beroende av alla västerländska lyxigheter som vi är så vana med hemma. Exempelvis stör det mig inte att inte få duscha i varmvatten på två veckor, att dela rum med en ödla och ett par spindlar, att Livsmedelsverket inte skulle ha godkänt en enda restaurang i hela Asien eller att jag under tre dagar hade ett hål i marken som enda toalett alldeles nyligen. Men nu har ett litet i-landsproblem uppstått som får mig att gråta inombords. Mitt svenska balsam är slut! Jag är ju ett hängivet fan av balsammetoden och till följd av det löjligt noga med vad jag stoppar i håret. Godkända tvättbalsam finns inte att tillgå på hela Bali så idag var jag tvungen att ge upp och köpa en flaska schampo. Antar att det bara är att stå ut med torrt och trassligt hår tills jag kommer hem igen i september. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar